נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתכונן למבחן MOXO

מדדים

מבחן MOXO הוא מבחן מאוד פופולרי לאבחון קשב וריכוז, שנעשה בנוסף לאבחון נוירולוגי או פסיכיאטרי שרופאים מפנים אליו.

המאמר יפרט כל מה שצריך לדעת על המבחן וכיצד להתכונן אליו.

 

מבחן MOXO לבדיקת הפרעות קשב וריכוז

מבחן מוקסו נעשה באמצעות מערכת ממוחשבת על מנת לאבחן בעיות קשב וריכוז לצד האבחון של הפסיכיאטר או הנוירולוג. במבחן נבחנת רמת המוסחות של הנבדק במדיה המדמה את הסביבה שלו. המבחן מורכב משלוש קטגוריות שבכל אחת מהן נבדק מרכיב אחר: היפראקטיביות, אימפולסיביות וקשב. הקטגוריות הללו מתוזמנות ומוסרות נתונים לגבי כל אחת בנפרד. המבחן אורך כ-20 דקות וכל התהליך כשעה וחצי. אין צורך להתכונן למבחן כיוון שהתכוננות אליו יכולה לפגוע באמינות שלו. כל מה שעל הנבדק לעשות במבחן, הוא להיות רגוע ולהקיש על מקש הרווח כשהוא מבחין באובייקטים שונים. המשימה אינה קלה מכיוון שישנם כל מיני מסיחים בזמן ההקשה. את התוצאות משווים בהתאמה לנבדקים אחרים באותו גיל והן ניתנות מיד לאחר המבחן.

 

האם יש קשר בין מבחן MOXO לאבחון פסיכודידקטי?

בשונה ממבחן מוקסו, אבחון פסיכודידקטי נעשה כאשר יש חשד ללקויות למידה ועל מנת לקבל התאמות בבית הספר. הקשר היחידי בין השניים הוא שכאשר נעשה אבחון פסיכודידקטי מקצועי, נבדק באמצעותו חשד לקשב וריכוז. מכך יוצא, שכאשר מבצעים אבחון פסיכודידקטי ניתן להמליץ לנבדק לפנות לנוירולוג או לפסיכיאטר על מנת לברר את החשד. ישנן לקויות למידה שהסימנים שלהן זהים לסימנים של קשב וריכוז. למשל: קושי בסדר וארגון, חוסר שקט, קושי בסיום מטלות, קושי בביצוע משימות ועוד. לפיכך, יש לעשות את האבחון כאשר ישנן הפרעות בתהליכי הלמידה של הילד וההבנה שלהם. את האבחון עושים באופן פרטי והוא אינו תלוי בהפניה של המוסד החינוכי. הורים שרואים את הקשיים הלימודיים של הילד בהחלט יכולים לפנות ולקבוע אבחון פסיכודידקטי שאף יעזור לילד בהתאמות ובפנייה להוראה מתקנת במידה ויש צורך.

 

ההתייחסות הרגשית

בניגוד לאבחון הדידקטי, אבחון פסיכודידקטי בודק היבטים רגשיים בנוסף להיבטים קוגניטיביים. ההשפעה של גורמים רגשיים על הלמידה גורמים לקשיים התפקודיים ולכן המשמעות של האבחון חשובה. מבחן MOXO לעומת זאת, משלים את התמונה של האבחון הפסיכיאטרי או הנוירולוגי. מבין כל המבחנים שעושים לגילוי בעיות קשב וריכוז, הוא המבחן האמין ביותר כי הוא בודק גם את מרכיב התזמון בהפרעת הקשב והריכוז. הוא גם היחידי שנעשה תחת לחץ המדומה למסיחי דעת חזותיים ושמיעתיים. הדיוק של המבחן הוא 90% והוא עולה על המבחנים האחרים. מבחן טובה ומבחן BRC בעלי דיוק של 80% בלבד. לסיכום, גם האבחון הפסיכודידקטי וגם המבחנים לגילוי קשב וריכוז מתייחסים להיבטים רגשיים, אך בודקים דברים שונים. כאשר יש לכם ספק תמיד מומלץ להתייעץ עם מרכז לאבחונים ולטיפולים רב תחומיים ולקבל מושג לגבי האבחון הדרוש.

 

תוצאות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
צמח
4 יתרונות של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. בשנים האחרונות הולכת ומתבררת ההבנה שלצמח הזה יכולות להיות השפעות חיוביות