נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כלים להתמודדות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

ילדה שמחה עם צבעים על הפנים והידיים

בשביל הורה, הילדים שלו הם כל עולמו. הורה מחויב לעשות דברים כדי שהילד שלו יתגדל ויפתח בצורה תקינה וגם יהיה מאושר במקביל. אך לא תמיד זה המצב. הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זקוקים לעזרה מיוחדת מכיוון שהתמודדות אינה פשוטה משום כיוון. מה שיכול להביא לקשיים ולעיתים גם לרגשות של תסכול.

 

מי הם הילדים בעלי הצרכים המיוחדים

לפי ההגדרה הבסיסית ביותר שניתם לתת, ילדים בעלי צרכים מיוחדים אלה ילדים הנמצאים בקובצת סיכון גבוהה להתמודד מול בעיות והטיפול בהן מאוד מקיף מאשר התמודדות עם ילדים אחרים. המישורים יכולים להיות מישור התפתחותי, התנהגותי, גופני או רגשי.

ישנם מצבים רבים שמביאים לקושי בנושאים האלה. כמו למשל שילד יש תסמונות למיניהן, אוטיזם או פיגור שכלי, שיתוק מוחין ועוד. ישנו תרחיש שהילדים יהיה חף מתסמונות, איך עדיין תחת ההגדרה של ילד מיוחד, בעקבות התנאי גדילה שלו או תנאים אחרים. למידע נוסף מומלץ לפנות לעמותת קול הזכויות.

 

ההתמודדות עם הלחץ

גידול ילדים הוא תמיד דבר מלחיץ, בין אם לילדים שלכם אין שום צורך מיוחד. אז על אחת וכמה כאשר הילד שלכם בעל צרכים מיוחדים. לעיתים ההורה מרגיש שהוא צריך להשקיע יותר מאמצים, גם כספיים בהשוואה לילדים אחרים שאין להם צרכים מיוחדים.

ישנו קושי מאוד גדול להתנהל בסביבה שגם ככה היא רוויה לחצים, וכך היא משפיעה על חיי ההורה והילד יחד. לחץ הוא גורם שמאוד מקשה על תפקוד של ההורה ויכול להביא לבסוף לסימנים מנטליים לא פשוטים. תסמינים הללו והרגשות הללו לא עוזרים לתגובת ההורים וגם הילדים.

 

קבלו את הילדים שלכם כמו שהם

הורים רבים לילדים עם צרכים מיוחדים רגילים לחוש תחושת לחץ תמידית. לעיתים רגשות הלחץ ההלו מתורגמים ישירות לרגשות לא נעימות עבור הילד שלכם. לעיתים הילד יוכל להרגיש אפילו אשמה במצב, עקב שאתם מרגישים כך בגללו.

מצב זה יכול להגיע כאשר הורה לא תמיד מצליח לקבל את המצב ואת הילד כפי שהוא. הורים אלו לא תמיד מקבלים את הילדים ואפילו יכולים לתת לו תחושה שהם מתביישים בו. חשוב לציין שמדובר בטעות נוראית, שיכולה לפגוע בהורה ויותר מכך בילד.

כיום, כאשר הרפואה היא מודרנית ומציעה מגוון של פתרונות, תוכלו לגדל ילדים בעלי צרכים מיוחדים בצורה מאוד רגועה. ישנם המון טיפולים ותרופות שיכולים להקל על כל התסמינים של הילד, לשפר את ההתפתחות שלו ולעזור לו להתגבר בצורה טובה יותר על התסמינים והקשיים המופיעים. זכרו שהילד שלכם לא בחר להיוולד כך, ועליכם כהורים לקבל אותו כפי שהוא.

 

לסיכום

להיות הורה לילד בעל צרכים מיוחדים יכול להיות מאוד קשה בכל תחום. הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות כהורים, הוא לקבל את הילד שלכם כפי שהוא ולתת לו את מלוא האהבה ותשומת לב שאפשר. זכרו שגם להם יש קשיים ולא רק לכם קשה לגדל אותם. הם לא בחרו בכך.

ילדה שמחה מסתכלת למצלמה
ילדה שמחה מסתכלת למצלמה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות משפחה
צמח
4 יתרונות של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. בשנים האחרונות הולכת ומתבררת ההבנה שלצמח הזה יכולות להיות השפעות חיוביות