נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה צריך בשביל לנסר רצפת בטון

רצפת בטון

תהליכי ניסור בטון יכולים לשמש לצרכים רבים, שונים ומגוונים. ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בתהליכים אלו עבור ניסור עמודי בטון, תקרה, קירות ואף חומות בטון. כמו כן, בין כלל שימושים אלו קיים גם תהליך ניסור עבור רצפת בטון. בדומה לכל תהליך ניסור בטון, גם עבור תהליך ניסור רצפת בטון נשאלות מספר שאלות כגון מדוע בכלל צריך תהליך מיוחד לרצפת בטון ומה צריך בשביל לנסר רצפת בטון?

 

מהו תהליך של ניסור רצפת בטון?

תהליך ניסור רצפת בטון אינו שונה בהרבה מכל תהליך ניסור בטון אחר. תהליך זה, בדומה לכל השאר, נועד על מנת לבצע שינוי כלשהו ברצפת הבטון, בין אם שינוי בצורה, בבניה, עיצוב וכו'. כמו כן, לתהליך ניסור רצפת בטון יש שימוש אחד עיקרי והוא תשתיות. רוב התשתיות, בין אם תשתית המים ובין אם תשתיות אחרות, עוברות בצינורות מתחת לרצפה. על כן, כאשר יש צורך להתקין או לתקן את אחת התשתיות, נעשה שימוש בניסור רצפת בטון.

 

כיצד מתבצע תהליך ניסור רצפת בטון?

תהליך ניסור רצפת בטון מתחלק בעיקרו לשני שלבים עיקריים אשר מהווים תהליך איכותי, יעיל ובטוח.

  1. שלב התכנון – השלב הראשון בתהליך ניסור רצפת בטון הוא שלב התכנון. שלב זה נועד על מנת לאסוף פרטי מידע שונים אודות הצורך, ובכך לבנות תכנית עבודה איכותית, מדויקת ויעילה ביותר. בין כלל המידע שנאסף בשלב זה, ניתן למנות את כמות הבטון הנדרש לניסור, עובי הבטון, סוג הבטון וכו'.
  2. שלב הביצוע – לאחר שלב התכנון, מגיע כמובן שלב הביצוע. שלב זה כולל את הניסור המעשי של רצפת הבטון בהתאם לתכנית שגובשה בשלב הקודם. בשלב זה נעשה כמובן שימוש בכלי עבודה שונים אשר יתאימו לצורך ולתנאים.

 

אילו כלים צריך על מנת לנסר רצפת בטון?

כלי העבודה העיקרי והנפוץ ביותר בו עושים שימוש בתהליך ניסור רצפת בטון הוא מסור דיסק יהלום. למסור דיסק יהלום ישנם מספר יתרונות על פני שיטות עבודה אחרות בעזרת כלי עבודה אחרים.

  • עוצמה – בשל העובדה כי דיסק יהלום מצופה יהלומים תעשיתיים, מוענקת לכלי עבודה זה עוצמה רבה, המאפשרת למסור דיסק היהלום לנסר את הבטון בקלות יחסית.
  • יציבות – מסור דיסק בטון יושב על מסילה בה הוא זז וכך מנסר את הבטון. במקר זה, מאחר שהמסילה מונחת על גבי הרצפה, מסור הדיסק מבצע את עבודתו ביציבות רבה.
  • דיוק – העוצמה, היציבות והחדות של מסור דיסק יהלום, מאפשרים לו ליצר חיתוכים מדויקים ואיכותיים ביותר בבטון. כך מתקבל תוצר סופי מספק ומושלם.

 

ניסור רצפת בטון – כך נתכונן אליו

בכדי לבצע תהליך ניסור רצפת בטון באופן איכותי, יעיל ומקצועי, ישנם מספר דברים שנצטרך:

  • מקור חשמל – מאחר שכלי הניסור פועל על חשמל, יש צורך במקור חשמל בקרבת שטח העבודה. ברוב המקרים, מקור החשמל צריך להיות תלת
  •  פאזי, זאת מכיוון שכלי העבודה דורש כמות רבה יחסית של חשמל.
  • מקור מים – לעיתים, מתבצע תהליך ניסור רטוב. תהליך זה נועד על מנת למנוע לכלוך ואבק רב מדי כתוצאה מהניסור. על כן, במהלך הניסור מותזים על הבטון מים.
  • סביבת עבודה נקייה – מאחר שתהליך ניסור רצפת בטון מתבצע בעזרת כלי עבודה מסוכנים מאוד, יש לשמור על סביבת עבודה נקייה מגורמים שבירים ויתרה מזאת, נקיה מאנשים שאינם צריכים להיות בסביבה. כך נשמור על תהליך בטיחותי שיעבור בשלום.

בטון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קרטונים
מה הם פתרונות אריזה?

פתרונות אריזה יכולים לפגוש אותנו בהרבה מאוד מקומות. בין אם מדובר על איזה של ציוד לשליחה מעבר לים, אריזת מוצרים

מנורה
חשמל מרוח – אנרגיה מרוח

כיום עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, למד העולם לייצר אנרגיה וחשמל ממגוון של חומרים טבעיים ובלתי מתכלים כמו חשמל משמש, אנרגיית

במות הרמה
מה תפקידן של במות ההרמה

במות הרמה הן אחד הכלים הפופולריים והשימושיים עבור עבודות בגובה. הן משמשות למגוון רחב של עבודות – תיקונים, שיפוצים, גיזום,

מתקן ספורט
תיקון הליכון בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה בה חדרי כושר נסגרים, נפתחים ונסגרים מחדש אנחנו כבר פחות יכולים להרשות לעצמנו להסתמך על חדרי הכושר שיהיו