נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידן של במות ההרמה

במות הרמה

במות הרמה הן אחד הכלים הפופולריים והשימושיים עבור עבודות בגובה. הן משמשות למגוון רחב של עבודות – תיקונים, שיפוצים, גיזום, עבודות חשמל ותאורה, תליית שלטים, והן קריטיות למגוון עבודות בתחום הבנייה. איך עובדות במות הרמה, כיצד משתמשים בהן ומה התפקיד שלהן בעבודות שונות? על כך בכתבה הבאה.

 

במות הרמה – איך זה עובד בעצם?

לאורך השנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בתחום הכלים המכניים עבור עבודות בגובה. אם בעבר הכלי הפופולרי והשימושי ביותר היה סולם או פיגום, הרי שהיום מגוון הכלים והזמינות הגדולה שלהם מותירים את האמצעים המסורתיים בצד, ופותחים אפשרות לשימושים מורכבים ויעילים יותר. אחד האמצעים המובילים הוא כמובן במת הרמה. במת הרמה, כשמה כן היא, במה אשר ניתן להרים לגובה רב. היתרון המשמעותי של שימוש בבמה נעה על פני סולם או פיגום, הוא כמובן האפשרות של המפעיל לנוע בקלות במרחב, בלי לעמוד על שלב צר ולא בטיחותי בסולם, או לנייד את כלי העבודה שלו ממקום למקום על גבי פיגום ארוך. מלבד נוחות התנועה של הבמה, היא גם בטוחה יותר מסולם, שכן היא מייצרת מרחב עבודה מגודר ובכך מפחיתה את הסיכון של נפילת עובד מגובה רב.

 

שימוש בבמות הרמה שלב אחר שלב

היתרון המרכזי של במת הרמה על פני פתרונות אחרים עבור עבודה בגובה, הוא נוחות השימוש והגמישות שהיא מאפשרת. בניגוד לסולם או פיגום שדורשים עובדים אשר יתחזקו את הסולם ויסייעו לעובד במהלך עבודתו, וכן בניגוד למנוף הדורש צוות הכולל נהג ואתת, השימוש בבמת הרמה הוא פשוט וקל והוא יכול להיות מבוצע על ידי אדם אחד בלבד. בתוך הבמה, קיים מנגנון שליטה המאפשר למפעיל לבצע מגוון רחב של פעולות. כיוון שהבמה מותקנת על גבי גוף קל בעל ארבעה גלגלים, המפעיל יכול לנוע בקלות במרחב ולהגיע באופן מדויק ומהיר לנקודה בה הוא נדרש לבצע עבודה. בנוסף, קיימות במות בעלות מנגנון הרמה המורכב מזרוע מפרקית, אשר מאפשרת תנועה יחסית חופשית במרחב. באמצעות שליטה בתנועת הבמה יכול המפעיל לבצע עבודה ממושכת, הדורשת הגעה לנקודות שונות בלי לרדת מהבמה, ובכך הוא חוסך זמן עבודה יקר.

 

התפקיד של במות הרמה

אם כן, במות הרמה משמשות עבור סוגים שונים של עבודה בגובה. עם זאת, חשוב לדייק ולציין כי במות הרמה הן כלי ייחודי וגמיש, המאפשר ביצוע של עבודות בתנאים שונים. בניגוד למנופים אשר שימושיים רק עבור עבודות בשטח פתוח, במות הרמה מותקנות על גבי גופים נעים קלים, קטנים וגמישים. על כן ניתן להשתמש בהן במגוון רחב של מקומות, החל מאזורי עבודה כמו מפעלים או האנגרים, מקומות פתוחים המאופיינים בקרקע קשה, בשיפוע או סלעים, ואפילו מגוון רחב של מקומות צרים בהם אין מקום למנוף גדול, כמו מעברים בין בניינים או בין מכונות במפעל.

במת הרמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קרטונים
מה הם פתרונות אריזה?

פתרונות אריזה יכולים לפגוש אותנו בהרבה מאוד מקומות. בין אם מדובר על איזה של ציוד לשליחה מעבר לים, אריזת מוצרים

מנורה
חשמל מרוח – אנרגיה מרוח

כיום עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, למד העולם לייצר אנרגיה וחשמל ממגוון של חומרים טבעיים ובלתי מתכלים כמו חשמל משמש, אנרגיית

רצפת בטון
מה צריך בשביל לנסר רצפת בטון

תהליכי ניסור בטון יכולים לשמש לצרכים רבים, שונים ומגוונים. ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בתהליכים אלו עבור ניסור עמודי בטון,

מתקן ספורט
תיקון הליכון בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה בה חדרי כושר נסגרים, נפתחים ונסגרים מחדש אנחנו כבר פחות יכולים להרשות לעצמנו להסתמך על חדרי הכושר שיהיו