נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מוביל קהילה או מנהל קהילה – מה מתאים לכם יותר?

תמונה טקסט באנגלית שתרגומו: "איכות המנהיכות"

הקמת קהילה לעסק שלכם יכולה להביא איתה יתרונות גדולים, ביניהם שימור לקוחות, שמירה על קשר איכותי עם לקוחות פוטנציאליים, יצירת בסיס חזק להצלחת מהלכים שיווקיים שונים ועוד. יחד עם זאת, חשוב להבין – ניהול קהילה הוא מקצוע, שדורש מיומנות, יכולות מובנות ונרכשות והבנה עמוקה של הלקוחות ושל תחום הדיגיטל. אין ספק שזהו כלי שיווקי רב עוצמה, שנושא עימו יתרונות רבים לצד אחריות לא קטנה, אבל איך תדעו מה הקהילה שלכם צריכה יותר – מנהל קהילה, או מוביל קהילה? 

 

מה ההבדל בין מוביל קהילה למנהל קהילה?

מנהל קהילה הוא המונח שכולם מכירים. מדובר בתפקיד מאתגר, שמהותו היא להיות הלב הפועם של הקהילה, להניע את הפעילות בקהילה, גם אם לא קורה שום דבר מיוחד כרגע, לנווט בעדינות בין חברי הקהילה, גם אם נוצרים עימותים, או התנהגויות לא מקובלות, להקפיד על קיום כללי הקהילה ולהבטיח שכל חברי הקהילה נהנים לקחת בה חלק.

 

ההבדל המהותי בין מוביל למנהל קהילה

אם נתייחס לרגע למונח "מוביל קהילה" נראה שההבדל הוא לא מאוד גדול, אלא מאוד מהותי.

אם מנהל נתפס אצל רוב האנשים כדמות סמכותית, שתפקידה לחלק הוראות ולוודא שהדברים מתבצעים, הרי שמנהל קהילה עוסק יותר ביצירת סביבה אנושית/דיגיטלית נעימה ולכן התואר "מוביל קהילה" פשוט מתאים לו יותר.

בשני המקרים מדובר בהנהגה, אבל השאלה היא, איזה סוג של מנהיג צריכה הקהילה שלכם? האם היא צריכה מישהו שיחלק הוראות, יחסום משתמשים שחורגים מהכללים ויפרסם פוסטים מדי פעם, או מישהו שעבורו הדגש הוא בהקשבה לקהילה, התאמה של הפעילות לצרכי החברים בה ופתרון דילמות בדרכים יצירתיות וחיוביות?

הובלה היא הנהגה במיטבה – לשמש דוגמה אישית, לאפשר לכולם ללכת בעקבותיך, להתנער מכוחנות ולפעול מתוך הנעה חיובית.

אלה הדברים שהופכים קהילה לסביבה נעימה, מעוררת רצון ללכת בעקבות המנהיג, המוביל, או המנהל שלה ולכן "מוביל קהילה" הוא המונח המתאים ביותר לתפקיד.

 

מוביל קהילה – מנהיג שכיף ללכת בעקבותיו

אל תטעו – מוביל קהילה הוא מנהיג לכל דבר, אבל הוא סוג של מנהיג, שהקהילה שלו אוהבת ללכת בעקבותיו. הוא יכול להיות בולט ודומיננטי והוא יכול להיות חברי וענייני, אבל הוא צריך תמיד להיות קשוב לקהילה שלו, להיות תמיד עם יד על הדופק ולהרגיש את השטח, לטפל במהירות במוקדי עימות, או קושי ולעורר השראה.

אם הקהילה שקטה, מנהיג טוב ימצא את הדרך לעורר עניין ולהניע את החברים להשתתפות פעילה. זה יכול להיות באמצעות פרסום סקר, או אפילו פוסט ששואל: "מה הייתם רוצים לשפר בקהילה הזאת?"

מוביל קהילה יכול להיות בשוליים ולאפשר לחברי הקהילה להיות דומיננטים ומורגשים, לתת להם את הבמה ולקבל מהם בחזרה לויאליות למותג ולקהילה, שמירה על הכללים והתלהבות סוחפת, שתגרום לעוד אנשים להצטרף ולהגדיל את הקהילה. רוצים לדעת עוד? לחצו כאן: https://yoninfo.me/ניהול-קהילה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קרטונים
מה הם פתרונות אריזה?

פתרונות אריזה יכולים לפגוש אותנו בהרבה מאוד מקומות. בין אם מדובר על איזה של ציוד לשליחה מעבר לים, אריזת מוצרים

מנורה
חשמל מרוח – אנרגיה מרוח

כיום עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, למד העולם לייצר אנרגיה וחשמל ממגוון של חומרים טבעיים ובלתי מתכלים כמו חשמל משמש, אנרגיית

רצפת בטון
מה צריך בשביל לנסר רצפת בטון

תהליכי ניסור בטון יכולים לשמש לצרכים רבים, שונים ומגוונים. ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בתהליכים אלו עבור ניסור עמודי בטון,

במות הרמה
מה תפקידן של במות ההרמה

במות הרמה הן אחד הכלים הפופולריים והשימושיים עבור עבודות בגובה. הן משמשות למגוון רחב של עבודות – תיקונים, שיפוצים, גיזום,