נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צעד ראשון לתינוק – באיזה שלב זה צריך לקרות

אמא וילד

התינוק שלכם יתחיל בקרוב ללכת, או שהוא כבר החל לעשות את צעדיו הראשונים.

השלב הבא יהיה לרכוש עבורו נעלי צעד ראשון, אשר יגנו על כפות רגליו מצד אחד, אך מצד שני לא יפגעו בהתפתחות הרגל או ההליכה.

מתי תינוקות עושים צעד ראשון, ומתי צריך לרכוש נעלי צעד ראשון?

 

צעד ראשון

גם אם השכנה שלכם נשבעת שהבן שלה התחיל ללכת בגיל 11 חודשים, או שהמשפחה שלכם שואלת בכל פעם שאתם נפגשים "נו, הוא כבר הולך?" – אל תילחצו. ילדים מתחילים ללכת בין גיל שנה לשנה וחצי, ויש מקרים שאפילו עד גיל שנתיים נחשב תקין. כמו בכל כלל, יש יוצאים מן הכלל, ולכן יש תינוקות שמתחילים ללכת לפני גיל שנה. נתון זה אינו אמור להדאיג אתכם לגבי התינוק שלכם, סמכו עליו שהוא יעשה זאת כשירגיש מוכן לכך.

 

איך זה קורה?

בסביבות גיל 10 חודשים (לפעמים לפני, לפעמים אחרי), מתחיל הפעוט למשוך את עצמו לעמידה כאשר הוא נתמך בחפצים. בשלב זה העמידה של התינוק איננה יציבה, והוא אינו מניח את כף רגלו כמו שצריך על הרצפה. בתקופה זו התינוק מתלהב מאוד מהיכולת החדשה שלו ומחפש לעמוד בכל הזדמנות, לומד גם לרדת מהעמידה למצב ישיבה ולומד לשלוט ולהשתמש בברכיים שלו. בשלב הבא, צעד ראשון לתינוק מסביב לרהיט בו הוא מחזיק. משלב זה ועד לשלב בו התינוק הולך הליכה עצמאית, צריך התינוק ללמוד לעמוד ללא תמיכה, ולאזור אומץ ולעשות את הצעד הראשון ללא תמיכה, הדורש שיווי משקל ושליטה מרובה.

 

נעלי צעד ראשון

כפי שבטח כבר הבנתם, הליכה הינה יכולת מורכבת הלוקחת לתינוק זמן בו הוא מתנסה ולומד על גופו דברים חדשים. לכן, אין צורך לרוץ ולקנות נעלי צעד ראשון מיד כאשר התינוק שלכם עומד או עושה את צעדו הראשון ללא תמיכה. כדאי לתת לו ללכת יחף כמה שיותר, בעיקר בצעדיו הראשונים, כך שכפות הרגליים שלו יגעו בקרקע וישיגו את התמיכה המלאה. לאחר כשלושה חודשים מהצעד הראשון ההליכה של התינוק תתייצב ובשלב זה מומלץ לרכוש את נעליו הראשונות.

 

התנסות במשטחים שונים

חשוב שתתנו לתינוק שלכם לחוש משטחים שונים באמצעות כפות רגליו, כמו חול, דשא, בטון או רצפה. עם זאת, אם אתם רוצים לתת לתינוק ללכת במרחב שאינו בטוח ועלול להיות זרוע בזכוכיות או מסמרים, תוכלו לנעול לפעוט נעלי צעד ראשון גם אם הליכתו איננה התייצבה עדיין. הקפידו שהנעל תהיה רכה ומתאימה למידה של כפות הרגליים שלו כך שלא תלחץ ותפריע לגדילתן.

 

לסיכום

בסביבות גיל שנה עד שנתיים התינוק שלכם ילמד ללכת בכוחות עצמו, אחרי שלמד לעמוד וללכת מסביב לרהיטים, והצליח לעמוד לבדו גם ללא תמיכה. בתחילה, כאשר התינוק רק עושה את צעדיו העצמאיים הראשונים, ההליכה איננה יציבה ולכן מומלץ לתת להם ללכת ברגליים חשופות כמה שיותר, דבר שיקל עליהם ויעזור להם להתייצב מהר יותר.

 

נעליים וקופסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
צמח
4 יתרונות של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. בשנים האחרונות הולכת ומתבררת ההבנה שלצמח הזה יכולות להיות השפעות חיוביות