נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור קולט שמש?

קולט מותקן

בין אם אתם גרים בבית עם נפשות מרובות, או שמא אם גרים בגפכם וזקוקים למקלחות בודדות וקצרות, אתם תצטרכו לדעת כיצד לבחור את קולט השמש שלכם ואת דוד השמש שלכם.

הנה כל המידע שצריך, רגע לפני שקוראים למתקין הדודים המומלץ:

אין מישהו מאיתנו שלא אוהב את המקלחת שלו בסוף היום, כנראה גם בתחילת היום בכדי להתעורר כמו שצריך יחד עם הקפה. וכשמדברים על מקלחות, בין אם בבתים קטנים או גדולים, מדברים על סוגי דודי שמש ועל סוגים של קולטי שמש, שהם בעצם חלק בלתי נפרד מדוד השמש שיותקן אצלכם בבית. אז כיצד בוחרים קולט שמש ומה חשוב לדעת? הכול על דוד שמש והקולט שמתחבר אליו, מעודכן ל-2020:

 

כיצד בוחרים קולט שמש לדוד השמש?

לרוב, "מקלחת מספקת" תעבוד על 3 עקרונות בסיסיים, כאשר הראשון הוא הרגלי צריכת המים שלכם בבית. השני הוא גודל ונפח הדוד שתתקינו, והשלישי הוא התפוקה של קולטי השמש. אם שלושת עקרונות אלו יחפפו כמו שצריך, אתם תוכלו להנות ממקלחות ארוכות וחמות, כולל גם מקלחות לנפשות מרובות בבית.

החישוב שיש לבצע בכדי להבין תפוקה של קולט שמש, הוא חישוב שמציין את הכמות של החום, שהמים קולטים באותם צינורות של קולט השמש. כמובן, מדברים על חישוב המתבצע במשך יום ממוצע של כל אחד מאיתנו. הכמות הזו של החום נמדדת לפי היחידה הנקראת "קילו קלוריה", שנכון לעכשיו היא פחות רלוונטית עבורנו בכדי להבין איזה סוג שולט שמש אתם תצטרכו.

 

מה היא קילו קלוריה ואיך היא עוזרת לנו להבין איזה קולט שמש צריך?

בכדי לסבר את האוזן, אם רוצים להבין מה זה קילו קלוריה, צריך לזכור שקילו קלוריה היא בעצם ההכפלה ב-1000 של היחידה הנקראת יחידת הקלוריה. יחידת קילו הקלוריה מציינת תמיד את המידה של החום שנדרשת בעבור העלאה של טמפרטורה של 1 ליטר מים (במעלות של צלזיוס). לדוגמה –  בדר כלל יהיה צורך ב-5 קילו קלוריה, אם אתם תרצו לגרום להעלאה של טמפרטורה של 1 ל' מים ב-5 מעלות של צלזיוס.

אם אתם מעוניינים להבין לעומק כמה יחידות של קילו קלוריה נדרשות, בכדי שאתם תוכלו לחמם מים בקולט שמחובר לדוד בנפחים של 120 ליטרים וגם ב-40 מעלות (לצורך הדוגמה), למעשה אתם תצטרכו להכפיל ב-40 את הכמות של הליטרים של המים. במקרים אלו, ב-120. התוצאה המתקבלת תהיה 4800, מה שיציין את הכמות של קילו הקלוריות שנדרשים אצלכם בבית.

 

סיוע נוסף בבחירת קולטי שמש והתקנתם

אם אתם מחפשים מידע הקשור בהתקנת קולטי שמש מחיר ותיקונים, חברת אור אנרגיה תהיה זמינה בעבור ייעוץ נוסף.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המומחים של החברה, שצברה נכון ל-2020 כבר שנות ניסיון רבות ומוניטין ללא רבב ודופי. צרו קשר עם צוות המקצוענים של חברת אור אנרגיה, אל תתפשרו על המקלחת החמה שלכם!

 

איש שרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה