נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים לפני כניסה לטסט שנתי לרכב

אם אתם לקראת הטסט השנתי לרכב שלכם, בהחלט יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון ולהריץ עליהם בדיקה.

בואו נדבר על כל מה שצריך לדעת לפני כניסה למבחן רישוי שנתי לרכב משפחתי, ספורטיבי, 4X4 ועוד.

המידע הבא בחסות צוות המומחים של חברת קפיטל מוטורס.

כולנו אוהבים לנהוג על רכבים מתוחזקים למשעי, אבל אין ספק שיש דרך ארוכה לעשות בכדי לנהוג ברכב המושלם. אתם צריכים לתחזק את הרכב במהלך כל השנה, ולא רק להקפיד על טיפולים תקופתיים, או טיפולי 10,000 ק"מ. אם תקפידו על תחזוקת הרכב במהלך כל השנה, אתם תוכלו להנות מרכב שמספק לכם את האמינות שאתם רוצים. אם כך, מה כדאי לבדוק ולסדר ברכב לפני הטסט השנתי שמתקרב ובא? בואו נתחיל עם הצמיגים של האוטו.

 

הכנת הרכב לטסט השנתי: כל מה שרציתם לדעת לקראת היום הזה

בין אם אתם נוסעים ברכב מסוג פולקסווגן וסקודה, סיאט, פיאט או כל רכב אחר, הוא חייב "לנעול" את הצמיגים האיכותיים המתאימים. כידוע לכולנו, הצמיגים הם למעשה הנעליים של הרכב שלכם. ללא צמיגים איכותיים ותקינים, הרכב עשוי להיקלע אפילו לסחרור.

לפני הטסט השנתי אתם צריכים לבדוק שהצמיגים הם אכן עדיין בתוקף. לידיעתכם, כתוב על גבי הצמיגים את התוקף שלהם, ככה שניתן לבדוק זאת ממש בקלות. עוד משהו לגבי הצמיגים, כדאי לבדוק שהם לא יבשים. במקרים רבים נוטים להכשיל בטסטים על צמיגים יבשים.

 

בדקו את מצב הווישרים ברכב שלכם לקראת הטסט השנתי

בכל מקרה שבו אתם עומדים לעבור טסט שנתי, אנחנו גם ממליצים לבדוק את מצב הווישרים שלכם ברכב. הווישרים צריכים לנקות את השמשות מבלי שיישארו על השמשות קווי מריחה של מים. אם נשארים קווים מרוחים של לכלוך ומים על השמשה, הרי שהווישרים אינם תקינים.

עוד משהו שאנחנו רוצים שתיקחו בחשבון, זה הנושא של הצמיג הרזרבי שלכם. צמיגים רזרבה אמנם "תקועים" אי שם בבגאז' הרכב, אבל אין ספק שהם צריכים גם הם להיות תקינים. הצמיג הרזרבי שלכם חייב להיות תקין ומנופח בדיוק במידה שבה הוא אמור להיות.

 

יש לוודא את תקינותם של פנסי הרכב לפני מבחן רישוי שנתי

מעבר לווישרים וצמיגים, אתם גם תצטרכו לוודא כי כל פנסי הרכב תקינים גם הם. הפנסים של הרכב חייבים להיות תקינים, כולל גם האיתות שחשוב שיעבוד בכל ארבעת הווינקרים. כמובן, אם יש לכם יותר מ-4 ווינקרים ברכב, יהיה חשוב לוודא כי הם עובדים גם הם. ברכבים מסוימים יש גם ווינקרים במראות הצד של הרכב, ככה שחשוב לבדוק גם את אלו.

עוד אנחנו רוצים שתזכרו, בטסטים שנתיים נוטים גם להכשיל על לוחיות רישוי מחוקות, או דהויות. אם אתם נוהגים ברכב עם לוחית רישוי דהויה, יהיה כדאי להחליף זאת מראש בכדי להימנע מעיכובים מיותרים. כדאי לדעת, גם אם לא החלפתם את לוחית הרישוי מראש, ישנה עמדה ב-קומפיוטסט שבה ניתן להחליף לוחיות רישוי במהירות. כמובן, זה יעלה לכם כסף.

 

הכנת הרכב למבחן רישוי שנתי במוסכים השונים בארץ

כעת אנחנו רוצים להתמקד בדבר נוסף, הנושא של הכנה לטסטים שנתיים על ידי מוסכים. במוסכים רבים ניתן לבקש את השירות של הכנת הרכב לטסט שנתי, ככה שכדאי יהיה לנצל את זה אם יש אפשרות כלכלית. אגב, חלק מהמוסכים כבר מציעים את השירות של לקיחת הרכב עצמו עד הטסט השנתי.

המלצה שלנו? כדאי לשקול זאת לחיוב. תנו למוסך לטפל לכם בכל הבעיות השונות, להכין את הרכב לטסט וגם לקחת אותו לטסט עצמו. בסופו של דבר, אתם תהיו מבסוטים מהזמן שחסכו לכם ומכאבי הראש. אל תתנו לעצמכם להתעסק עם דברים שגוזלים רבות מזמנכם וגורמים לכם לכאבי ראש. אם אפשר, בהחלט ניתן לתת למוסך להתעסק עם כל אותן בירוקרטיות.

 

טיפ אחרון – שמרו על תחזוקה נאותה של הרכב במהלך כל השנה 

אם להשאיר כאן טיפ אחרון, הרי שזה הטיפ של תחזוקה ואחזקה נכונה במהלך כל השנה. אם תקפידו על כך, לקראת הטסטים השנתיים לא תצטרכו להתמודד עם כל מיני הפתעות לא רצויות. שיהיה בהצלחה, אנחנו בטוחים שתתחזקו את הרכב שלכם כמו שצריך ותעברו כמו גדולים את מבחן הרישוי השנתי!

 

מוסכניק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
כלי שטח
אופנועי סוזוקי – סקירה מלאה

אופנועי סוזוקי מגיעים אלינו ממדינת השמש העולה, והם מתאפיינים באיכות והקפדה חסרת פשרות – כמו שיודעים היפנים. סוזוקי מלווה אותנו

איש מנופים
על חוקי הבטיחות של מנופים

ישראל סובלת מכמות אדירה של תאונות באתרי בנייה, כולל תאונות קטלניות. כדי למזער את מספר התאונות, ישנה חקיקה ענפה בישראל