נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צורת הרכישה הטובה ביותר לרכב חדש: המדריך לקונה המתחיל

רכב חדש

אנחנו טובעים במגוון אפשרויות רכישה לרכבים חדשים ורכבי יד שנייה. כל כך טובעים בהם עד שחברות הליסינג ויבואני הרכב יציעו לנו את מה שלדבריהם תהיה ההצעה הטובה ביותר. האומנם? על מנת לדעת היכן עדיף לנו לרכוש את הרכב הבא שלנו, חשוב שתקראו את המאמר הבא.

האפשרויות הרבות שקיימות בארץ לגבי רכישת רכב חדש הן באמת טובות. בשנים האחרונות גדל מספר החברות שנותנות שירותים בתחום הרכב וכיום, יותר מתמיד, לקוח שמעוניין לרכוש רכב חדש או יד שנייה יכול לבצע סקר שוק מקיף ולקטוף את ההצעה הטובה ביותר שיוכל להשיג מבין שלל חברות הרכב.

ולמרות כל האינפלציה בכמויות הרכב בארץ, הנושא הכלכלי ברכישת רכב חדש הוא קריטי עבור אלו המעוניינים בכך. חוץ מהכובד הכלכלי שרכישת רכב מביאה עימה יהיה עליכם לחשוב על איזה סוג רכב? האם רכב פרטי או ליסינג? האם רכב חדש או יד שנייה? כל אלו הם הבדלים שמשפיעים בסופו של יום הרכישה על הכיס שלכם.

ולמרות כל זאת, כיום עם כל החברות השונות בתחום הרכב, ניתן לרכוש רכב חדש לחלוטין מהניילונים ועדיין לא להגדיל את המינוס בבנק. 

הכוונה כאן היא בתוכניות המימון השונות הניתנות ברכישת רכבים חדשים המציעות לרוכשים תנאי מימון נוחים שלעיתים יכולים להגיע לעד 100% מימון מעלות הרכב ובחלקם גם ללא חיוב במקדמה כספית על מנת לקבל את המימון עליו. 

 

ההחלטה בין רכב חדש לרכב יד שנייה

לפני שאתם צריכים להגיע להחלטה מהי צורת הרכישה הטובה ביותר עבורכם, עליכם להגיע להחלטה ראשונית האם אתם מעוניינים ברכב חדש או רכב משומש יד שנייה. קיימים מספר יתרונות לרכישת רכב חדש כמו סיטרואן ברלינגו, בראש ובראשונה הוא מאפשר לכם לנהוג ב"ראש שקט" ולדעת שלא צפויות לכם בשנים הקרובות כל מיני "הפתעות" מכאניות מצד הרכב שלכם. 

בנוסף, ניתנת לכם אחריות מלאה מצד היבואן הרשמי לרכב חדש (ולא משנה אם אתם רוכשים את הרכב דרכו או לא) שלרוב נמשכת לאורך שלוש שנים ובדגמי רכב מסוימים מגיעה לחמש שנים. רמת האבזור והבטיחות ברכב חדש גבוהות הרבה יותר לעומת רכב משומש ומספקות לך גם הגנה טובה יותר וגם נהיגה יעילה וחסכונית יותר בצריכת הדלק.

לא רבים חושבים על היתרונות ברכב חדש שיכולות לחסוך להם כסף רב, כמו פטור ממסלול הטסט הניתן לכם וחוסך גם זמן וגם כסף.  

מצד שני, רכב חדש גם יקר יותר וגם בעל ירידת ערך חדה יותר לעומת רכב יד שנייה. הנהיגה עליו כרוכה בזהירות יתר כיוון שעל כל שריטה יתכווץ לכם הלב. אין ספק שרכב חדש יגרום לכם להיות אנשים אחראיים יותר.  

ומה על אגרת הרישוי לרכב חדש שאתם מחויבים לשלם למדינה? ברכישת רכב יד שנייה אתם מראש פטורים מתשלום זה, כל זה חוץ מהעלות הכספית הנמוכה יותר ברכישת רכב יד שנייה.

הכירו את הווילות המרשימות ביותר בצפון הארץ >>

 

תוכניות המימון לרכישת רכב חדש

משום שמאמר זה עוסק בצורת הרכישה הטובה ביותר שניתן להשיג עבור רכב חדש, חשוב לספק לכם תמונת מצב עדכנית לגבי תוכניות המימון הניתנות ברכישת רכבים אלו. כאמור, הסברנו שקיימות כיום תוכניות מימון משתלמות בהחלט שמציעות מימון בעלות של עד 100% משווי הרכב וללא התניה בתשלום מקדמה כלשהי על הרכב כלל.

חשוב לערוך סקר שוק ולבדוק מיהן חברות הרכב המציעות לכם תוכניות מעין אלו כיוון שקיימות גם חברות רבות, ביניהן חברות הליסינג שכן מחייבות אתכם בתשלום מקדמה כספית ברכישת הרכב. 

תוכניות מימון אלו טובות עבור כל אדם המעוניין ברכישת רכב חדש ואין בידו את ההון הדרוש לרכישת הרכב. בנוסף לכך, החברות הממנות בודקות את יכולת ההחזר החודשי של כל אדם וברגע שנמצאה תוכנית המימון המתאימה לכם תוכלו לדעת שתעמדו בהחזרים הכספיים ואתם לא נכנסים לעסקה שלא תוכלו לעמוד בה מבחינה כספית.

דבר זה אינו מומלץ לא לכם ולא לחברה המציעה את תוכנית המימון כיוון שגם היא בדיוק כמוכם מעוניינת שתעמדו בהחזר התשלום החודשי שלכם ותוכלו לשדרג את הרכב בכל שלוש שנים לרכב חדש יותר. 

למבורגיני

 

אפשרויות מימון שונות

לכל אדם המעוניין לרכוש רכב חדש פרוסות תוכניות מימון שונות הניתנות על ידי מספר גורמי מימון. צורה אחת של מימון היא לקיחת הלוואה כפי שנאמר כאן. את ההלוואה ניתן לקבל גם דרך מוסדות הבנקים, אולם אלו האחרונות מקשות יותר עבור הלווים כיוון שהן בודקות אתכם בציציות ונכנסות לעמקי חשבון הבנק שלכם עד אשר סוף סוף יאפשרו לכם לקבל הלוואה.

צורה אחרת של הלוואה היא מימון חוץ בנקאי, אמנם הוא מעט יקר יותר בהשוואה לבנקים אך הוא חופשי יותר בקבלת אישורי המימון הניתנים על ידו ורבים מבין רוכשי הרכב בארץ פועלים דרך גורמי מימון אלו. 

אפשרות אחרת היא להחכיר את הרכב דרך חברת ליסינג, אך כבר הקדמנו ואמרנו כי בחברת הליסינג תחויבו לשלם סכום מקדמה עבור הרכב שלכם ובמקרים מסוימים סכום זה עלול להגיע לסכומים לא מבוטלים שלא כולם יכולים לעמוד בהם. 

בנוסף לכך, אם חשבתם שרכשתם את הרכב מסוכנות הליסינג טעות בידכם. מדובר ברכב השכרה – החכרה כאשר הבעלות הרשומה על הרכב היא של חברת הליסינג ולא שלכם. 

האפשרות הטובה ביותר לדעתנו בנושא זה היא רכישת רכב דרך סוכנות רכבים. חשוב שתהיה זו סוכנות גדולה ואמינה עם רזומה וניסיון רב, כך תוכלו לדעת שאתם נמצאים בידיים טובות ולא נופלים לידיים של סוחרי רכב מפוקפקים.

מדוע אפשרות זו היא הטובה ביותר? מפני שהיא משלבת את כל היתרונות מכל אפשרויות המימון הניתנות לכם. מצד אחד היא מסוגלת לספק לכם תוכנית מימון אחראית שבודקת את יכולת ההחזר הכלכלית שלכם להחזר ההלוואה.

מצד שני היא מסוגלת לספק לכם תוכנית מימון חופשית שלא מחויבת לאובליגו בבנק שלכם. הרכב שתרכשו יהיה רשום בבעלות פרטית שלכם בלבד ולא כהשכרה – החכרה כפי שהדבר קיים בסוכנויות הליסינג. 

בנוסף לכך, סוכנות רכב גדולה ומוכרת תציע לכם את שני היתרונות המרכזיים בכל הלוואה למימון רכב: גם הלוואה של עד 100% מימון מלא לרכישת הרכב וגם ללא חיוב במקדמת תשלום כלל על הרכב. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
כלי שטח
אופנועי סוזוקי – סקירה מלאה

אופנועי סוזוקי מגיעים אלינו ממדינת השמש העולה, והם מתאפיינים באיכות והקפדה חסרת פשרות – כמו שיודעים היפנים. סוזוקי מלווה אותנו

איש מנופים
על חוקי הבטיחות של מנופים

ישראל סובלת מכמות אדירה של תאונות באתרי בנייה, כולל תאונות קטלניות. כדי למזער את מספר התאונות, ישנה חקיקה ענפה בישראל