נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאורה מעוצבת לבית – מה זה? וכיצד מומלץ לבחור אותה?

חלל ביתי

גופי תאורה היוו חלק בלתי נפרד מחללי הבית מהרגע בו הומצא החשמל, ואולי ניתן לומר שאף לפני כן, פשוט אז הם הוארו בדרכים אחרות. ומימי קדם העיצוב של גוף התאורה היווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הביתה.

בעבר הרחוק יותר זו הייתה מותרה שהייתה חלק מחיי העשירים בלבד. ולאורך השנים תאורה מעוצבת הפכה לקונספט נגיש הרבה יותר, הן מבחינה כספית והן מבחינת נגישות אל הידע והמידע.

מנורות
מנורות

איפה אפשר לשלב תאורה מעוצבת

בעיקרון התשובה לשאלה הזו היא פשוטה מאוד, בכל חלל בו תרצו, החל מהמטבח והסלון, חדרי השינה ואפילו הגינה. אך בפועל התשובה לשאלה הזו היא טיפה יותר מסובכת. בשביל לשלב בחלל תאורה מעוצבת, צריך לבחור אותה בקפידה. שנדליר עוצמתי לא יראה מתאים בחדר ילדים ולעומת זאת, מנורה עומדת תתאים בצורה מצוינת לאזור פינת האוכל.

אז בגדול, אפשר לשלב תאורה מעוצבת בטוב טעם בכל חלל שרק תחשבו עליו (כן, כן, גם בחדרי השירותים והאמבטיה), אך צריך לעשות זאת בהתאמה מדויקת לעיצוב החדר. המטרה העיקרית של גוף התאורה היא להביא להשלמת ההרמוניה בחלל, הן מבחינת עיצובית והן במתן האווירה המתאימה.

איך בוחרים?

כמו בכל תחום אופנתי אחר המגוון הוא ענק, בכל שנה מעצבים רבים מוציאים את הקולקציות העדכניות ביותר שלהם. האינטרנט מלא בקטלוגים של גופי תאורה של חנויות ומעצבים פרטיים.

אז בשביל להתמודד עם שפע האפשרויות, תחילה כדאי לחשוב מהו הסגנון הכללי של החדר? האם מדובר בעיצוב חם וכפרי או שמא עיצוב מינימליסטי ומודרני? האם נרצה שמנורה תבלוט או שמא מעדיפים שהיא תיטמע בתוך התקרה והרמז היחיד לקיומה יהיה האור אותו היא מפיצה?

את הסינון הראשוני מומלץ לעשות בבית, מול המחשב, להבין מהו הכיוון הכללי אליו אתם שואפים. אך, המלצה אישית וחמה תמיד תישארו עם ראש פתוח.

בשלב הבא, כדאי להגיע לאיש מקצוע לייעוץ. זהו יכול להיות מכור באחת מחנויות התאורה, אדריכל או מעצב פנים. אלו ידעו לתת לכם טיפים והצעות כיצד להגיע למראה אותו אתם מחפשים. ולפעמים גם להסביר מדוע כדאי לכם לנסות אופציה אחרת.

כלל הזהב

בכל מקרה, במידה ותבחרו לבד או תלכו עם איש מקצוע, תבחרו במנורות דומיננטיות עם משמעות או במנורות פשוטות יחסית. חשוב לזכור, שמצד אחד כל חלל בבית עומד בפני עצמו, העיצוב שלו תואם לתפקיד הפונקציונלי שלו וגם כמות וצורת פיזור האור בו אמורה להיות שונה. אך מנגד הבית הוא גוף אחד הרמוני שלמרות החלוקה באמצעות קירות ודלתות, הוא עדין מהווה יחידה אחת שלמה.

לכן צריך לדעת לשלב בין המראה הייחודי של כל חדר לבין ההרמוניה האוגדת של כל הבית. בדיוק כפי שבתזמורות לכל כלי נגינה יש את הייחודיות שלו, אך היופי האמיתי הוא בשילוב של כל כלי הנגינה ביחד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה