נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דרכים להתמודדות עם דיסלקציה

דוגמן

אמנם חשוב להבין איך מטפלים בדיסלקציה, אבל בהחלט לא פחות חשוב להבין מהי דיסלקציה. אנשים אשר מתמודדים בעיה זו עשויים להיות מאוד אינטליגנטיים, מה שעשוי עוד יותר לבלבל את מי שמתבונן מהצד. בואו נבין במה מדובר.

מדוע אנשים מתבלבלים כשהם רואים אדם דיסלקטי? במקרים רבים, אנשים המתמודדים עם בעיה של דיסלקציה עשויים להיות מאוד אינטליגנטיים, מה שיכול להגביר את הבלבול של מי שמתבונן על מעשיהם מהצד. בעוד שחלק מהאנשים הדיסלקטיים יתקשו בקריאה שוטפת ויבצעו היפוך אותיות, חלק אחר מהאנשים הדיסלקטיים יפגינו קשיים בהבעה בכתב. במקרים רבים, אנשים דיסלקטיים יפגינו בעיות גם בקריאה שוטפת וגם בהבעה בכתב.

 

בעיות רגשיות אשר נלוות לדיסלקציה

אין ספק שהמטלות בהן כולנו צריכים לעמוד בבית הספר ובעבודה, הן מטלות שאנחנו לפעמים כמובן מאיליו. אנחנו רגילים לשגרת יום מסוימת ולסדרי עולם מסוימים, לדרכים ולשיטות בהן אנחנו עובדים. יחד עם זאת, אנשים אשר מתמודדים עם דיסלקציה נמצאים באיזשהו כאוס תמידי, שאף אחד מאיתנו לא באמת חווה אי פעם.

אנשים עם בעיות דיסלקציה עשויים מאוד להתקשות ברבדי החיים השונים, מה שבפעמים רבות גם יוביל לרגשי נחיתות לא פשוטים. בכדי להבין איך להתגבר על דיסלקציה אצל ילדים ומבוגרים כיום, בואו נדבר על אימון קוגניטיבי.

 

אימון הקוגניציה למתמודדים עם דיסלקציה

בעוד שכשאנחנו אומרים אימון קוגניטיבי אנשים עשויים לחשוב על פעילויות פיזיות, חשוב להבין שלא רק זו המטרה. כן, אין ספק שאימונים פיזיים של כתיבה וקריאה יכולים לשפר נפלאות את יכולותיו של הילד או המבוגר המתמודדים עם דיסלקציה, אבל חשוב להבין את התמונה הרחבה יותר.

כשאומרים אימון קוגניטיבי, למעשה מתכוונים גם ליכולות שחשוב לחזק אצל האדם, אך מתכוונים גם לכך שיהיה מומלץ לעבור טיפולים של פסיכולוגיה קוגניטיבית. הפסיכולוגיה הקוגניטיבית גורסת כי אצל אנשים נוצרים במוח כל יום קשרים-כימיים חדשים. מתי לא ייווצרו קשרים-כימיים "טובים" במוח? כשאנחנו נשב כל היום על הספה ולא נעשה כלום. במילים אחרות, כל עוד הגוף פועל והידיים מבצעות, המוח שלנו יתפקד כמו שריר שמתפתח ו"גדל". אם כך, כשמדברים על טיפול בדיסלקציה, מדברים על פסיכולוגיה קוגניטיבית, אבל האם רק? לא.

 

שיטות נוספות לטיפול בדיסלקציה

במקרים מסוימים, יהיה מומלץ לחנך את הילד במסגרות של חינוך מיוחד, במסגרות של רכיבה טיפולית על סוסים, במסגרות של לימודי תורת הקול (הדרכת שמיעה) ועוד שלל טיפולים. בעוד שחלק מהטיפולים יהיו אפקטיביים מאוד עבור ילד מסוים, על ילד אחר הם עשויים כלל לא להשפיע.

ההמלצה של מרבית הפסיכולוגים והמאבחנים בתחום של לקויות למידה ודיסלקציה? התאמה של שיטת טיפול בליווי מקצועי, שלפעמים כולל גם ניסוי וטעיה עד מציאת הטיפול הנכון. צריכים ייעוץ לגבי התמודדות עם דיסלקציה? צרו קשר עוד היום עם מכון דרור – אבחון דיסלקציה מקצועי ומהימן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
צמח
4 יתרונות של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. בשנים האחרונות הולכת ומתבררת ההבנה שלצמח הזה יכולות להיות השפעות חיוביות