נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך נוצרה תוכנית הר הביטוח

מטבעות ושטרות

מדינת ישראל היא מדינה לחוצה, ובוודאי ככל שהדברים אמורים באירועים ביטחוניים וכלכליים. כתוצאה, ועל מנת להגדיל את הרגשת הביטחון האישי והפיננסי, מחזיקים ישראלים רבים בפוליסות ביטוח כאשר הביטוחים העיקריים הם ביטוחי חיים, ביטוחי רכוש וביטוחי רכב. עם זאת, יש לא מעט ישראלים המחזיקים בפוליסות ביטוח שונות, לעיתים קרובות שלא בידיעתם או תוך מחשבה שהפוליסות הללו אינן קיימות עוד. במהלך השנים הצטברו סכומי כסף גדולים בחברות הביטוח, שהבעלים החוקיים שלהם אינם יודעים על קיומם או שהם הלכו לעולמם. הסכומים הללו, שאינם פעילים ולכאורה אין להם דורש, מכונים "הר הביטוח". כיצד קרה שסכומי כסף גדולים כל כך הצטברו ואין להם דורש? מה עושות הרשויות בנושא ומהן האפשרויות העומדות בפני הציבור הרחב? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא הזה.

 

איך הצטברו סכומי כסף גבוהים בהר הביטוח

כאמור, מדינת ישראל היא מדינה שקצב האירועים בה הוא גבוה ואיתו רמת הלחץ הכללית. מצד שני, מרבית התושבים במדינת ישראל הם משכילים ומודעים לאפשרויות הפיננסיות שלהם. כתוצאה, וכמענה לאתגרים השונים שהחיים בישראל מציבים, רכשו אזרחים ישראלים רבים ועדיין הם רוכשים פוליסות ביטוח שונות. בחלק מהמקרים הדבר נעשה בעידוד הרשויות (ביטוח משכנתא למשל) ובמקרים אחרים היזמה היא של הישראלים הרוכשים מגוון סוגי ביטוח, והכול במטרה לייצר שקט נפשי וסוג של ביטחון פיננסי.

עם זאת, לא אחת קורה שאדם רוכש ביטוח עבור עצמו או בני המשפחה שלו, ולאחר זמן מה הוא שוכח מהביטוח. זאת, בעיקר אם בנסיבות כאלה ואחרות נפסקות ההפקדות בעבור הפוליסה  הספציפית. כעבור זמן הוא רוכש פוליסת ביטוח חדשה, בדיוק לאותן המטרות המפורטות בפוליסה הקודמת. כך קורה שלאותו אדם יש כפל ביטוחים. בנוסף, יש מבוטחים שהלגו לעולמם והיורשים החוקיים לא דרשו את הכסף, בעיקר עקב חוסר ידיעה. ההצטברות של הביטוחים הללו בקופות החברות השונות יצרה את  הר הביטוח.

 

משרד האוצר ובדיקת ביטוחים רדומים

לפני כעשור, התגבשה ההערכה במשרד האוצר שיש צורך לפעול על מנת להשיב כספים אבודים לבעליהם. מה שסייע לקבלת ההחלטה והביצוע שלה הוא תהליך המחשוב שאותו עברו הן הבנקים והן חברות הביטוח השונות. כתוצאה ממנו נוצרה האפשרות לאתר בקלות תוכניות חיסכון פנסיוני או פוליסות ביטוח שנחשבו לכאורה אבודות. יחד עם זאת נוצרה גם אפשרות לאתר פוליסות ביטוח כפולות – כלומר ביטוח דומה או זהה על שמו של אותו אדם בחברות ביטוח שונות. נכון להיום מעמיד משרד האוצר לרשות הכלל אתר אינטרנט שכל המטרה שלו היא לאפשר לכל אזרח לאתר ביטוחים לא פעילים או אבודים, למשוך את הכספים המגיעים לו או לחילופין להעביר את הכספים הללו לזכות פוליסות ביטוח פעילות. בנוסף יש מספר חברות הפעילות בשוק והמסייעות לאזרחים שאינם מצויים ברזי הטכנולוגיה לאתר ביטוחים לא פעילים. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם להמשך התהליך.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים