נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לנצל את כל הספייס במשרד – המדריך המלא

חדר

שוכרים משרד קטן ורוצים לנצל אותו בצורה מיטבית?

החברה מתרחבת אבל אתם חוששים ממעבר למשרדים חדשים במיקום מרוחק?

היום, באמצעות פתרונות עיצוב חדשים ומתקדמים, ניתן לנצל בצורה טובה יותר את חללי המשרד, ובכך להבטיח שימוש נוח ואידיאלי גם במשרדים קטנים. איך עושים זאת?

על כך בכתבה הבאה.

 

צריך להשתמש פעמיים

אחד הכלים העיצוביים החשובים בעיצוב משרדים הוא היכולת לתכנן חללים שיהיו שימושיים עבור יותר מפונקציה אחת. הדבר נכון במיוחד עבור משרדים קטנים בהם כל מטר חשוב, במיוחד בתעריפי השכרת משרדים בתל אביב. אז איך עושים את זה? ניתן לדוגמה לוותר על חדר ישיבות גדול ונפרד ולערוך את הישיבות הגדולות בחדר המנכ״ל, אשר גם ככה לוקח חלק בישיבות אלו. חללים כמו מסדרונות ומעברים יכולים להיות מנוצלים גם כפינות המתנה או פינות ישיבה לפגישות קצרות בין עובדים. בנוסף, אפשר גם ליצור חלל גדול בסגנון לאונג׳ , שיכול לשמש הן לפגישות מצומצמות, הן לפגישות וישיבות גדולות וכן כפינת אוכל לעובדים.

 

חדרים נפרדים או אופן ספייס?

אין ספק שבשנים האחרונות סגנון האופן ספייס השתלט על מרבית המשרדים בחיינו. מדובר בסגנון בעל יתרונות רבים, ובעיקר כזה שמסוגל לנצל שטח קטן בצורה מיטבית. עם זאת, הוא לא מתאים לכל עסק וישנם משרדים בהם העובדים יבצעו את עבודתם בצורה יעילה יותר דווקא בחדרים סגורים המספקים שקט ויכולת להתרכז. כמו בכל ויכוח בין עמדות הפוכות, גם כאן קיימת דרך אמצע שמשלבת בין השתיים – חדרים גדולים וסגורים וחלל קטן של עמדות פתוחות ומתחלפות. כך, ניתן להשאיר חלק מהצוותים, עובדים מזדמנים או לקוחות, לעבוד בסביבה פתוחה, בעוד שעובדים שצריכים שקט ופרטיות יוכלו להמשיך לעבוד בחדרים סגורים.

 

מי מכיר את האיש שבקיר?

עוד אלמנט קריטי בעיצוב משרדים וניהול השטח שלהם הוא עיצוב הקירות והמחיצות במשרד. חלוקת השטחים היא קריטית על מנת ליצור הפרדה יעילה ונוחה, אך יותר מדי קירות ומחיצות ייצרו חללים קלסטרופוביים,  ובעיקר מרחק בין העובדים שלא יתקשרו אחד עם השני. הפתרון הנפוץ ביותר הוא שימוש בקירות זכוכית, המאפשרים הצצה לחללים אחרים, ובכך מקלים מעט על תחושת הזרות במשרד. כמו כן, ניתן היום להשתמש בסוגים שונים של מחיצות זזות, אשר בתורן יכולות לשמש גם כחלל אחסון קטן. כך, ניתן לחסוך בשטח אחסון וכן לעשות שימושים שונים בחללים בהתאם לצורך, כמו לסגור פינת עבודה לישיבה שקטה או פגישה, ולפתוח אותה מחדש כשיש צורך בתקשורת פתוחה יותר.

 

אני לא שומעת, יש פה חלון

אלמנט קריטי נוסף בעיצוב משרדים הוא ניהול האקוסטיקה שלהם. במיוחד במשרדים המעוצבים בצורה של אופן ספייס, ישנם רעשים רבים המקשים על ריכוז או על קיום של שיחות ופגישות. על כן, בעיצוב המשרד חשוב לבחור באלמנטים מנטרלי רעשים כמו תקרה אקוסטית, ולהשתמש בחומרים שיש להם ספיגה טובה של רעש כמו בטון או עץ. אם בוחרים להשתמש בקירות זכוכית, חשוב שיהיו קירות בעלי שכבה כפולה או משולשת, על מנת שיספגו היטב את הרעשים.

 

חלל עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים