נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השפעת חוק קיצוץ המס והמשרות בארצות הברית

מטבעות ועטים

רפורמת המס שנכנסה לתוקף בארה"ב לאחרונה ביוזמת הממשלה האמריקאית, נחשבת מהפכנית ואף קיצונית, אך היעדים החיוביים שלה הם ברי השגה – בטווח הארוך.

שמו הרשמי של החוק "חוק הקיצוצים והמשרות" מרמז על הרפורמה הרחבה שהוא מקדם בתחום מיסוי חברות בארה"ב.

אבל כיצד בדיוק משפיעה הרפורמה על העסקים בארה"ב וכיצד היא צפויה להשפיע בעתיד?

 

שינויים צפויים בעקבות הרפורמה עבור אזרחים אמריקאים

הרפורמה שמגיעה בעקבות חוק קיצוץ המס והמשרות, הידוע בארה"ב גם בקיצור:EBITDA  צפויה לספק דחיפה ארוכת טווח למשק, כמו גם לשכר הממוצע. השינויים הללו צפויים לגרום ליצירה של כמיליון משרות חדשות בארה"ב.

השפעת החוק על הכלכלה האמריקאית צפויה להיות מרחיקת לכת, להביא עליה משמעותית בתוצר המקומי הגולמי וכן בשכר הממוצע במשק.

הרפורמה החדשה צפויה להביא לצמיחה כלכלית בעיקר בקרב בני המעמד הבינוני באזורים אוכלוסיה ממעמד סוציו אקונומי גבוה יחסי, בעוד אזורים אחרים, שם השכר הממוצע נמוך יותר, ירוויחו כנראה דווקא פחות.

 

הפחתת מיסים לתאגידים – מה ההיגיון?

כתוצאה, הכנסות המדינה ממיסים דווקא צפויות לגדול בשיעור גבוה, למרות שבבסיס הרפורמה נמצאת הפחתה משמעותית בשיעורי המס.

 

מטרת השינוי בגישה של הממשל האמריקאי היא  לגרום לחברות הייטק גדולות ומפעלים שונים לחזור לפעול בתוך גבולות ארה"ב בזכות ההטבות הנרחבות במס, ככל הנראה כחלק מהמלחמה הכלכלית השקטה המתנהלת בין ארה"ב לסין, במסגרתה סין צוברת יתרון משמעותי על פני ארה"ב בזכות כוח אדם זול, מה שהפך אותה לאימפריה ואת ארה"ב תלויה ביבוא מוצרים מהמעצמה היריבה.

 

הגדלת ההכנסות ממסים דווקא בעקבות הפחתה בשיעורי המס

בנוסף, הרפורמה צפויה להביא דווקא להגדלת ההכנסות של הממשל האמריקאי ממיסים, בעקבות עצירת הבריחה של חברות ענק מהמדינה, כמו גם שובן של חברות אחרות, שיחזרו לשלם מיסים בתוך ארה"C – גם אם בשיעור מופחת.

אם התחזית הזאת תתממש, אין ספק ששיעור מיסים מופחת המשולם ע"י חברות ענק, אכן עדיף על אפס מיסים, מכיוון שאותן חברות העדיפו עד כה לפעול מחוץ לגבולות ארה"ב כדי לא לשלם את המיסים הגבוהים שהיו נהוגים בה עד הרפורמה.

 

השפעות עקיפות של הרפורמה

  • עלייה במחירי ביטוחי הבריאות בארה"ב
  • ביטול הניכויים על הלוואות סטודנטים ועל ריביות
  • עליה במדדי השווקים בארה"ב
  • הפחתה בשיעורי המס של חברות אמריקאיות

 

לסיכום

הרפורמה המפחיתה את שיעורי המס לחברות בארה"ב מיועדת למשוך אליה חברות הייטק בעיקר, אך גם מפעלים גדולים, שיבחרו לפתוח את החברה בארה"ב. בעלי החברות ירוויחו מס מופחת והממשל האמריקאי ירוויח צמיחה בתשלומי המיסים, בעקבות זרימה של משקיעים למדינה.

גם אזרחים אמריקאים יחוו שינוי בשיעורי המס שלהם, יש לקוות לטובה, אך חשוב להישאר עם יד על הדופק כדי להבין בדיוק כיצד משפיע החוק החדש על האזרחים, גם אלה שחיים מחוץ לגבולות ארה"ב.

 

דולרים ודגל ארהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים