נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה IRS ולמה חשוב לי להכיר את זה?

IRS

IRS, אלה ראשי התיבות המאיימים והמפורסמים של רשויות המס האמריקאיות. למעשה, זוהי הרשות לגביית מיסים של הממשל הפדרלי האמריקאי והיא כפופה למשרד האוצר של ארה"ב. אם כן, איך ה IRS האמריקאי קשור. לישראל ומה חשוב שתדעו עליו?

 

אזרחים אמריקאים חייבים לשלם מיסים לארצות הברית

כל אזרח אמריקאי מעל גיל 18 , עצמאי או שכיר, חייב להגיש דוח שנתי על הכנסותיו לרשות המיסים האמריקאית, עליו תבסס הרשות את הדרישה לגביית מיסים על פי חוק ועל פי רמת ההכנסה שדווח עליה.

גם אם אזרח זה אינו חי בארה"ב ואף אם מעולם לא ביקר בה – הוא חייב בהגשת דוחות שנתיים ל IRS ובתשלום מיסים לפי החוק האמריקאי, על כל נכס פיזי, פיננסי ועל כל הכנסה שלו – בים אם התקבלה מפעילות עסקית בארה"ב, או במדינה אחרת.

 

אזרחים ישראלים חייבים בהגשת דוחות ל IRS

אם אתם אזרחי ארצות הברית אבל חיים בישראל, גם אם ההורים שלכם נולדו בארה"ב ואתם זכיתם אוטומטית באזרחות, בלי שהייתם שם אפילו יום אחד, בין אם אתם מנהלים שם עסקים אבל לא חיים שם ואפילו אם יש לכם גרין קארד, אבל יש לכם חשבונות בנק באירופה, אתם חייבים לדווח ל IRS האמריקאי על כל נכס, הכנסה וחשבון פיננסי שלכם בכל נקודה על גבי הגלובוס.

סביר להניח שגם תבקשו לשלם על כך מיסים.

 

למעשה, הסכמים בין רשויות המיסים האמריקאיות לרשויות ולבנקים בישראל, הביאו לכך שגם אם אתם מנסים להתחמק מדיווח – לא תצליחו.

הרשויות והבנקים בישראל מחויבים לדווח ל IRS על כל אזרח ישראלי בעל אזרחות אמריקאית, על כל תנועה חשודה בחשבון הבנק, על כל הפקדה גדולה, או רכישה של נכס בסכומים גדולים.

הסדרים אלה של הרשויות בין שתי המדינות למעשה מבטיחים שאזרחי ארצות הברית, או מחזיקי גרין קארד, או בעלי עסקים בארצות הברית, יהיו חייבים לשלם עבור כל הנכסים וההכנסות שלהם, כל עוד יש להם קשר לארצות הברית.

 

לא רוצים להגיש דיווח ל IRS?

רשויות האכיפה האמריקאיות נוהגות לנקוט בגישה נוקשה ובלתי מתפשרת, בעיקר כאשר מדובר על כספים שצריכים להשתלשל לקות המדינה.

בהתאם לכך, אזרחים שינסו להתחמק מהגשת דוחות ותשלום מיסים יהיו חשופים לקנסות ואף צעדי אכיפה קשים.

מנגד, רשויות המס בארה"ב מעוניינות להקל על אזרחי המדינה לשלם את המיסים ולהגיש את הדיווח הנדרש ולכן מקיימות תכנית של "גילוי מרצון" עבור אזרחים שנמנעו מדיווח בתום לב, כלומר, לא ידעו שהם חייבים בדיווח מסיבות שונות.

תהליך גילוי מרצון מאפשר לאזרחים אמריקאים לדווח רטרואקטיבית על כל השנים שטרם דווחו, בלי להיות חשופים לקנסות ועונשים.

 

לסיכום

אזרחים אמריקאים חוששים באופן מסורתי מה IRS ולא בכדי.

זוהי רשות אכיפה קשוחה, שכדאי להתנהל מולה בחכמה וביושרה, כדי לא להכיר את הצד האפל שלה. זקוקים לעזרה בהתנהלות מול רשויות המס האמריקאיות, פנו לרו"ח אמריקאי והסדירו את הנושא עוד היום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים