נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש דבר כזה החזר מס על חינוך מיוחד?

pexels-nataliya-vaitkevich-6863248

החוק בישראל מאפשר להורים לילדים עם עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה חמורה לקבל 2 נקודות זיכוי ממס הכנסה. במאמר הבא נסביר כיצד בדיוק מוגדר עיכוב כזה, מה המשמעות של נקודות זיכוי ממס הכנסה ואיך אפשר לקבל אותן?

סעיף 45 בפקודת המס משפיע על המון הורים לילדים שנמצאים במסגרות של חינוך מיוחד, בלי שהם בכלל יידעו על כך. לפי הסעיף הרלוונטי, הורים אלו זכאים להחזר מס בגובה 2 נקודות זיכוי של מס הכנסה בגין כל ילד. השאלה המתבקשת היא מה אפשר לעשות כדי למצות את הזכות הזו ובעיקר איך בודקים מראש את הזכאות.

מקורות מידע אמינים כגון זה – https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/החזר-מס-ילדים/החזר-מס-להורים-לילדים-עם-צרכים-מיוחדים/

מאפשרים להשוות בין נסיבות שונות שבהן אפשר לדרוש ולקבל החזרי מס, נקודות זיכוי ממס הכנסה או מענקי עבודה מרשות המיסים. עם זאת, הדרך להשיג את המידע עוברת בהכנת שיעורי בית ובבדיקה של כל מקרה לגופו. אם עושים את זה בצורה מסודרת, מגדילים את הסיכוי לקבל החזרי מס גם בגין ילדים שנמצאים במסגרת של חינוך מיוחד.

 

כך תנצלו את הזכויות שמגיעות לכם

החוק מאפשר לקבל החזר מס בשל לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז או עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה חמורה בנסיבות שונות. בשביל לקבל את החזר המס, צריך לתאם ביקור מול ועדת השמה מטעם משרד החינוך. אם הוועדה מוצאת שהילד זכאי ללמוד במסגרות החינוך המיוחד, הוא מקבל אישור והמלצה להפנות אותו למסלולים אלו ואף אישור לקבלת החזר מס עבור כל השנה.

עם זאת, על ההורים לזכור שאת האישור לקבלת החזר המס צריך לחדש מדי 3 שנים. אם למשל הילד לומד בתיכון, עליו להציג אישור לימודים רלוונטי עבור מסלול 07 ובנוסף אליו גם אישור שחתום על ידי נציגי ועדת ההשמה. חוץ מזה, על הילד לקבל אישור מנוירולוג על טופס 127 ובו צריך להופיע בבירור שלילד יש לקות למידה.

 

איזה הורים יכולים לממש את הזכאות?

מטבע הדברים, הזכאות להחזרי מס ניתנת רק להורים שמשלמים מס הכנסה. מבחינת הסכום עצמו, את החזרי המס מחשבים לפי התשלומים שמועברים למס הכנסה. זהו למעשה אופן החישוב של כל סוגי החזרי המס ונקודות הזיכוי ממס הכנסה, לכן חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

לסיכום, אכן ניתן לקבל סוג של החזר מס על ילדים בחינוך המיוחד. בשביל לעשות את זה ולממש את ההחזר בדמות נקודות זיכוי ממס הכנסה, מאוד חשוב לעבור את הוועדות הרלוונטיות של משרד החינוך ולהשיג את האישורים המתאימים. תוך כדי התהליך עצמו, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמתמחים בהחזרי מס ואף להיעזר בהם על מנת להגיש את הטפסים, לנמק את הבקשה ולבסס אותה על הוכחות ומידע אמין.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים