נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו קרנות השתלמות קיימות

פגישה אצל איש מומחה

חיסכון בקרנות ההשתלמות הוא הטבה המאפשרת לשכיר או לעצמאי, לחסוך כסף במשך מספר שנים על מנת שניתן יהיה להשתמש בו למגוון רחב של צרכים. קרן השתלמות לעצמאים או לשכירים, הינה תוכנית חיסכון אידיאלית לתקופה של שש שנים, שהרווחים בגינה פטורים ממס. כיצד השתנה היחס לקרן ההשתלמות במהלך השנים? מהם התנאים של החיסכון בקרן השתלמות? אילו קרנות השתלמות קיימות היום בשוק? להלן התשובות.

 

השינויים בהתייחסות לקרן השתלמות

בתחילת הדרך, קרנות ההשתלמות אכן שמשו לצורך לימודים. עם זאת, עם השנים הפך החיסכון בקרן ההשתלמות לסוג של הטבה פיננסית גרידא. זאת, כיון שעל כל שקל שהעובד מפקיד, מפקיד המעסיק עד שלושה שקלים. הנה כי כן, בהשקעה מזערית מקבל העובד סכום כסף משמעותי, שיכול לשמש אותו למגוון רחב של צרכים ולאו דווקא ללימודים. נכון להיום, קרן השתלמות מהווה סוג של תוספת שכר.

עם זאת, אם אין הסכם קיבוצי מחייב, המעסיק איננו חייב להפריש לקרן השתלמות לטובת העובד. בנוסף, עובד שכיר איננו יכול לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי. עובדה חשובה שכדאי לדעת – קרן ההשתלמות הופכת לנזילה לאחר שש שנים. אם העובד ממשיך לחסוך ולא מושך את הכסף, החיסכון שממשיך להצטבר בקרן יהיה נזיל בכל זמן נתון. ברגע שהעובד ימשוך את הכסף, תיפתח עבורו קרן חדשה להפקדות הבאות. בעניין ה\ה אין כל הבדל בין קרן השתלמות לעצמאים לקרנות ההשתלמות המיועדות לשכירים.

 

התנאים של חיסכון בקרן השתלמות לשכירים ולעצמאים

כאמור, כשמדובר בעובדים שכירים התנאים משתנים. בחלק ניכר מהמקרים, ההפרשה היא שלושה שקלים המעביד מול כל שקל של העובד. כאשר מדובר בעצמאיים, התנאים הם אחרים. העצמאי יכול להפריש מההכנסה נטו שלו, סך של 4.5% לטובת קרן השתלמות, כאשר הסכום המרבי הפטור ממס בכל שנה, עומד על 11,925 ₪. כלומר, בכל חודש יכול העצמאי לחסון יותר מתשע מאות שקלים, שהריבית והרווחים שנצברו בגינם בקרן ההשתלמות, פטורים למעשה ממס. כך, קרן השתלמות לעצמאים הופכת לחיסכון משתלם למדיי ומאפשרת לעצמאי דרך נוספת לחיסיון, שתאפשר לו ליהנות מדי כמה שנים מסכום כסף משמעותי.

 

בואו לקרוא עוד על ייעוץ פנסיוני

מבחר קרנות ההשתלמות הפתוחות הן לשכירים והן לעצמאים הוא גדול. מרבית הגופים הפיננסיים הגדולים, בעיקר אלה המתעסקים בתחום הפנסיה, מפעילים גם קרנות השתלמות. כך ניתן למצוא בשוק קרנות של אלטשולר – שחם, הלמן אלדובי והראל. בנוסף, ישנן קרנות ההשתלמות של כלל, מיטב דש ואקסלנט. בנוסף לקרנות ששמן הוזכר לעיל, יש עוד עשרות גופים וחברות המפעילים, כאמור, קרנות השתלמות לשכירים וכן קרן השתלמות לעצמאים.

בחירת קרן ההשתלמות המתאימה ביותר, צריכה להתבסס בעיקר על הבדיקה של ביצועי הקרן לאורך זמן. במקומות עבודה גדולים עשוי להיות גורם שמייעץ לכלל העובדים, אבל הייעוץ איננו מחייב וכל עובד יכול לבחור את קרן ההשתלמות המועדפת עליו. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם להמשך התהליך.

חישוב נתונים
חישוב נתונים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים