נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה

Clker-Free-Vector-Images / Pixabay

בשנת 2020 רוב האנשים בארץ ובעולם מבינים שהשקעות יכולות להיות נתיב בטוח לצעידה לשם הפקת תשואות נאות מסכומי השקעה קטנים וגדולים כאחד. אפיקי השקעה קיימים לא מעט, ולעיתים קיימת התלבטות לגבי איזה אפיק השקעה כדאי יותר למשקיע. במאמר הקרוב נבין את ההבדלים בין השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה, וננסה להפיק את הלקחים לגבי איזו מהן היא השקעה כדאית יותר.

מה, יש באמת התלבטות?

בהחלט. אם בעבר כף המאזניים נטתה יותר לכיוון השקעה בנדלן, עם תשואות גבוהות במיוחד, הרי שהיום ההתלבטות היא קשה ביותר, זאת מהסיבה הפשוטה שמחירי הנדלן הם גבוהים במיוחד בשנים האחרונות. משחק פשוט של היצע אל מול ביקוש בצירוף כמות לא גדולה של קרקעות למגורים מביא את המחירים לשיא, וההשקעה היום לא בהכרח יכולה להיות משתלמת.

שלא ישתמע לא נכון, גם השקעה בבורסה מביאה איתה חששות רבים למשקיעים מסיבות כמו העלאת ריבית שעשויה להתרחש בעתיד ובהתאם ייפגע גם תמחור המניות ובקיצור – גם כאן מדובר על חוסר וודאות לא קטן.

השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה

כדי להתחיל לדבר על השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה, בואו נסתכל לרגע על הדמיון שקיים בין שני אפיקי ההשקעה הללו. גם השקעה בנדלן וגם השקעה בבורסה נמצאות, בעיקר ביחד לעשור האחרון, ברמות תמחור גבוהות מאוד. הדבר הזה נוצר בעיקר בשל סביבת ריבית נמוכה ביותר.

כשמשווים בין השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה, אפשר להסתכל על שני חסרונות עיקריים של השקעה בבורסה, בעיקר לאור השקעה בנדלן. החסרון הראשון מדבר על בעיית מיסוי מובנית. הבעיה הזו נובעת ממקום ברור – משקיעי הבורסה משלמים מס רווחי הון שעומד על 25% שנגבה בזמן מכירת נייר הערך. לעומת זאת, מי שמשקיע עולם הנדלן נהנה, שימו לב היטב, מפטור ממס על הכנסות משכר דירה שעומד על סכום של עד 5,000 ₪.

חסרון נוסף הוא התנודתיות שקיימת בהשקעה בבורסה ביחס לשוק הנדלן. הדירה היא נכס שקל להחזיק בו, היות ומדובר כאן על משהו שלא משתנה. זאת בהשוואה לנייר ערך – "מוצר" מופשט שמחירו נע ונד, לפעמים תוך דקות ספורות בעשרות אחוזים.

גם להשקעה בבורסה יש יתרונות – והרבה

לעומת זאת, קיימים להשקעה בבורסה גם יתרונות:

  1. ניירות ערך של השקעה בבורסה ניתן לממש או לרכוש בדרך כלל בתוך יום אחד בלבד. הנזילות הזו, לעומת הזמן הרב שלו זקוקים משקיעים בתחום הנדלן כדי לרכוש או למכור את הנכס, מהווה יתרון גדול במקרה של הוצאות בלתי צפויות, לדוגמה.
  2. השקעות נמוכות עם עלויות נמוכות שמתאפשרת בהשקעה בבורסה לא מצריכות ייעוץ וליווי של עורכי דין, שמאים ועוד. שוק ההון הוא נגיש לכל מי שרוצה להשקיע וניתן אפילו לרכוש או למכור מניות וניירות ערך בצורה מיידית באמצעות המכשיר הסלולרי או המחשב. כן, זה עד כדי כך פשוט, בטח לעומת חיפוש השקעה בנדלן שלא יכולה להתבצע בצורה הזו.

אז מה עדיף כשמציבים השקעה בנדלן לעומת השקעה בבורסה? עכשיו אתם יכולים לקבל החלטה בעצמכם. בהצלחה!

השקעות
השקעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים