נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל השלבים למציאת כספים אבודים בהר הכסף

חבילה של כסף

אחד הדברים שעם ישראל מתאפיין בהם בדומה לחלק ניכר מאומות העולם המערבי, ובעיקר היותר מפותחות שבהן, היא הנטייה המובנית לחיסכון. ישראלים חוסכים כסף עבור העתיד, הורים חוסכים עבור הילדים ומשפחות חוסכות על מנת לשפר את תנאי החיים ותנאי המגורים שלהן. הרשויות בישראל, קרי משרד האוצר ובנק ישראל, מעודדים חיסכון. הדבר נכון כשמדובר בתוכניות חיסכון סטנדרטיות, ונכון שבעתיים כשמדובר בחיסכון פנסיוני. מנגד, קורה לא אחת שחוסכים מפסיקים להפקיד כספים בתוכניות חיסכון ושוכחים מהן. התוכניות הללו ממשיכות להתקיים ולעמוד לרשות החוסכים או המוטבים שלהם. חיפוש קצר עשוי להעלות שגם לרשות קורא שורות אלה, עומדים כספים שהוא לא ידע על קיומם. מה קורה עם הכספים האבודים הללו? כיצד ניתן למצוא אותם ולהחזיר אותם לרשות החוסכים עצמם או המוטבים שלהם? בשורות הבאות נסביר בקצרה מהו התהליך ואיך זה עובד.

 

הכספים האבודים ומה קורה איתם

למעשה, כאשר מדובר בתוכנית חיסכון או פיקדון כספי שהמוטבים בו או הבעלים שלו אינם דורשים אותו, ואם לבנק או לגוף הפיננסי המחזיק בכסף אין דרך להגיע אל המוטבים, הבנק מחויב להפקיד את הכספים לחיסכון כל שהוא. עם השנים הלכו וגדלו סכומי הכסף שאין להם דורש. אם בשנים הראשונות לקיומה של המדינה היה מדובר בעיקר בכספים של אנשים שנספו בשואה, הרי שנכון להיום מדובר בכספים השייכים לאנשים חיים, או כספים של נפטרים אשר המוטבים בצוואה לא ידעו על הקיום שלהם. מצד אחד והבנק לא יכול לדעת שהנפטר הועיד למאן דהו את הכסף מצד שני. עד להשקה של תוכנית הר הכסף, גם המוטבים עצמם לא היו יכולים לדעת על קיומם של הכספים האבודים. מדובר בסכומי כסף גדולים, שעומדים כאבן שאין לה הופכים ולא תורמים דבר לאיש.

 

איך ניתן למצוא כספים אבודים

למעשה, עד להשקת תוכנית הר הכסף, היה קשה למדיי להגיע לכספים האבודים. ואולם עם ההתקדמות העצומה בתחומי המחשוב ועם יצירת האפשרות להגיע במהירות לכל פריט מידע, נעשה גם צעד חשוב בעניין זה. מדינת ישראל השיקה את אתר הר הכסף, המאפשר לכל אדם לחפש כספים המופקדים על שמו או על שם קרוב אחר. החיפוש נעשה באמצעות מספר תעודת הזהות, וכן הקלדה של תאריך ההנפקה שלה. כך ניתן לוודא במידה רבה של וודאות שהמברר אכן אוחז בתעודת הזהות.

 

בשלב הבא, ומשאותרו הכספים, ניתן לפנות לבנק או למוסד הפיננסי שבו הם מופקדים, למלא את הטפסים הנדרשים ולמשוך את הכסף. אם מדובר בכסף של אדם שהלך לעולמו, יש לצרף לבקשת המשיכה צו ירושה או צו קיום צוואה. משאומתו הפרטים יעביר הבנק את סכומי הכסף הצבורים לרשות המבקש. התהליך עצמו הוא קצר יחסית ולא מסובך. רוצים לדעת עוד? צרו קשר כעת ואנו נסייע לכם בתהליך מתחילתו ועד סופו.

דולרים
דולרים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן ופיננסים