נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה CTR?

מה זה CTR

בשיווק דיגיטלי אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה למונח CTR, שמשמעותו היא Click Through Rate, או בעברית שיעור הקלקות. שיווק דיגיטלי הוא לא מה שהיה פעם, זהו מקצוע לכל דבר שדורש מחקר ומקצועיות גבוהה, ויש בו מונחים חדשים כמו CTR. כדי להתחיל ולהבין את אחד המונחים החשובים ביותר בשיווק דיגיטלי, אתם מוזמנים המאמר הבא.

 

CTR – מה זה?

CTR הם ראשי תיבות של Click Through Rate. בעברית נהוג לקרוא למונח זה יחס הקלקות או שיעור הקלקות. הכוונה היא ליחס בין כמו הגולשים שנחשפו לקישור לאתר שלכם בבאנר, במאמר, בבלוג או בפוסט ברשת החברתית, מול כמות הגולשים שלחצו על הקישור.

כלומר אם נחשפו לקישור 100 גולשים ולחצו עליו  -30 ה-CTR שלכם יהיה .30% ה-CTR מחושב תמיד באחוזים. היחס הזה מבטא למעשה את החוזק של הקישור, כמה הוא היה מושך לגולשים, כמה היה בסביבה שמייצרת לחיצה ומה החשיפה הכללית של הקישור.

CTR - מה זה 

מה נחשב CTR טוב?

CTR טוב יתחיל מ-25%, כלומר שרבע מהגולשים שנחשפו לקישור לחצו עליו. כאשר ה-CTR נמוך מזה, חשוב לבדוק מה בקישור לא עובד. מומחי קידום אתרים יוכלו להבין אם הבעיה היא ברמת החשיפה, מילות המפתח שהיו בשימוש או כל גורם אחר.

איסוף המידע והניתוח שלו הוא מהתחומים החשובים והמתפתחים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי וקידום האתרים. חברות כמו אינסייט מרקטינג מתמחות בניתוח ובניית אסטרטגיית שיווק שתגדיל את ה-CTR באופן יוצא דופן.

 

איך בודקים CTR?

בעצם בדיקת CTR היא אלמנט קריטי בהבנה שלכם מה צריך להשתפר ולהשתנות בקמפיין שלכם. זהו כמו מודיעין איכותי לפני פעולה צבאית. תוכלו לעשות בדיקה עצמאית בתוך הקונסולה של גוגל – הקליקו על ”ביצועים” ושם בחרו בלשונית “CTR”. גוגל יציג את שיעור הקליקים עבור החיפושים השונים. זוהי בדיקה שטחית, וכדי לבדוק לעומק ניתן להיעזר במקדמי אתרים שונים.

 

איך לשפר CTR

ישנן דרכים שונות לשפר את הCTR-. הדבר החשוב ביותר הוא הכותרת של הקישור ה – Meta Title והתיאור הראשון ה – Meta Description. אלו למעשה הדברים הראשונים שאנחנו רואים בחיפוש שלנו ובקישור אליו הגולשים נכנסים. בשביל לשפר את שני הטקסטים האלה, רצוי לשמור על איזון בין מקוריות וייחודיות, קריאייטיב טוב ואף מצחיק, לבין שימוש במילים נפוצות שהגולשים משתמשים בהן כדי להגיע אל השירות שאתם מציעים.

על מנת למצוא את המילים נכונות ביותר, אנחנו משתמשים במחקר מילות מפתח, אלמנט נוסף שמקדמי אתרים מקצועיים יכולים לספק לכם. תוכלו להשתמש בקישור ובכותרת עצמה, במחירים ומבצעים מיוחדים. אימוג'ים, שימוש בסימנים כמו אחוזים, כוכביות וסוגריים, לרוב מגדיל את החשיפה. בנוסף, סמכותיות וקריאה לפעולה מפעילות גם הן את הגולשים.

 

סיכום

סקרנו את המונח CTR – אחוז הקלקות, בכדי להבין את חשיבותו לשיווק דיגיטלי. המידע שאתם מקבלים באמצעות בדיקת ה-CTR שלכם הוא יקר, הוא יוכל לתת לכם כיוון מה לא עובד בקישור שלכם ובאיזה אופן לשנות את האתר והקישור כדי למשוך יותר גולשים.

מה זה CTR

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מסך
איפה לאחסן אתרים ושרתים?

אחסון של אתרים ושרתים הוא דבר הכרחי בכל מחשב, הוא בעצם תשתית בסיסית בשביל שיוכלו לגלוש באתר האינטרנט ולהשתמש בו