נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה UI-UX?

למידה

אם אתם מגיעים מעולם העיצוב והגרפיקה וגם אתם תמיד תהיתם מה ההבדל בין UI ל-UX ובעצם מה כל אחד מהמושגים הללו טומן בתוכו – אל דאגה, מחכה לכם הסבר מפורט שעושה קצת סדר בשניים מהמונחים השכיחים ביותר היום בעולם העיצוב.

נתחיל ב- UX

UX הוא בעצם קיצור של המונח User Experience ובעברית – חווית משתמש, משמע; החוויה שהמשתמש עובר כאשר הוא מבצע שימוש במוצר שלכם או צופה באיזשהו תוצר שלכם. אנו כבר לא מדברים רק על הניראות של הממשק שלכם, אלא על החוויה של המשתמש ועל אופן השימוש שלו בו. ישנם אלמנטים רבים שהיוצר צריך לחשוב עליהם על מנת להקל ולפשט את חווית המשתמש על מנת להפוך את השימוש במוצר לאטרקטיבי ונגיש ביותר כמו; עיצוב האתר – עיצוב המראה, עיצוב התוכן, מאפיינים שונים של עמוד הבית, האינטראקציה של המשתמש עם האתר כמו תגובות, הקלקות וכולי'. אם אנו נמשיל את החשיבות של הפרטים האלה לעולם המכירות, במידה והאינטראקציה של הקונה עם תפעול האתר לא תהיה קלה, פשוטה ומהירה – כנראה שהאתר יחווה הפסד משמעותי במכירות שלו. בכך ניתן להבין שלמרכיב של חווית המשתמש יש חשיבות רבה בעולם העיצוב ובכך גם בהשלכות הנובעות מכל החלטה במובן העיצובי.

תלמיד
תלמיד

UI

UI הוא בעצם קיצור של המונח User Interface ובעברית – ממשק משתמש. בשלב הזה אנו מגיעים לרמה היצירתית של כל אפליקציה או כל ממשק אחר והפיכתם למושכים וצבעוניים ובכך בעצם מכניסים קצת גלאם לחווית המשתמש של כל יוזר. בשלב זה אנו כבר לא מדברים על נגישות ואינטראקטיביות, אלא יותר על אטרקטיביות ופילוח נכון של קהל היעד שלך תוך התאמת התוכן והתצורה של כל ממשק לקהל היעד הייעודי שלו ובכך – למקסם את החוויה של כל משתמש. אנו מדברים כאן על העיצוב והמראה של הממשק ומתייחסים אליו כמותג על מנת ליצור לו סוג של אישיות ובעצם להעביר איזושהי תחושה מהאתר/אפליקציה.

ההבדלים בין השניים

מכך ניתן להבין ש-UX מתרכזת בחוויה ככזאת שתהיה פשוטה, יעילה ונעימה לכל משתמש על מנת שהשימוש באתר או באפליקציה, או בכל ממש אחר, לא יהיה מורכב מדי ולעומתו ה-UI מגיע לאחר מכן ומתרכז בעיקר בניראות של האתר, עיצובו מהבחינה של היופי והתדמית והפיכתו לאטרקטיבי.

קורס UI-UX במכללת סולו

אחת המכללות המקוונות בארץ המתמחה בקורסים מהסוג הזה היא מכללת סולו. מכללת סולו קורס UI-UX המציע עיצובי אתרי אינטרנט או עיצובי אפליקציות עם תוכנת EX-ADOBE. קורס זה מתמקד בגרפיקה ממוחשבת; הן בפן העיצובי והצד הוויזואלי של האתר והן בפן שחותר להיות כמה שיותר User-friendly לקהל המשתמשים שלו. מדובר על חידושים טכנולוגיים וויזואליים המשתנים בכל רגע ובכך החוויה וההישארות של המשתמש בכל ממשק היא בעצם החשובה ביותר. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מה זה CTR
מה זה CTR?

בשיווק דיגיטלי אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה למונח CTR, שמשמעותו היא Click Through Rate, או בעברית שיעור הקלקות. שיווק דיגיטלי הוא

מסך
איפה לאחסן אתרים ושרתים?

אחסון של אתרים ושרתים הוא דבר הכרחי בכל מחשב, הוא בעצם תשתית בסיסית בשביל שיוכלו לגלוש באתר האינטרנט ולהשתמש בו