נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיפור מהירות האתר ככלי לקידום אתרים

כשיותר ויותר עסקים וחברות מבינים את הכח שיש לקידום אתרים אורגני, התחרות עולה ומכך כל פרמטר שקשור לאתר שלנו מקבל אקסטרה חשיבות. אחד מהפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר, על פי הנתונים שגוגל סיפקה ב -5 השנים האחרונות הוא – מהירות האתר.

במדריך הבא נסביר על שיפור מהירות האתר ככלי לקידום אתרים.

 

שיפור מהירות – למה זה חשוב?

כמו שציינו בפסקת הפתיחה, מהירות האתר היא אחד הפקטורים החשובים ביותר כשחושבים על קידום אתרים. למהירות יש חשיבות עצומה בציון הכללי שגוגל מעניקה לאתר מסיבה אחת ועיקרית: למהירות האתר יש השפעה אדירה על חווית המשתמש ועל אחוז הנטישה של של אתר מסוים. אחוז הנטישה מייצג את כמות המשתמשים שנכנסו לאתר מסוים ועזבו אותו לאחר לא זמן רב.

בעידן של היום, במידה ולאתר ייקח למעלה מ 2 שניות, המשתמש ירגיש שהוא מחכה זמן רב מדי ויייצא מהאתר.

על כן, גוגל לא יציגו אתר במקומות הראשונים אם הוא ניתן בצורה איטית.

 

מה מהירות האתר?

על מנת לדעת מה מהירות האתר הנוכחית שלכם, קיימים כיום ברשת מספר כלים שיתנו לכם אינדיקציה למהירות האתר ואף יסבירו לכם בקצרה, מה השתבש בדרך.

הכלי PageSpeed Insights – כלי חינמי מבית גוגל, שיסרוק את האתר שלכם ייתן לכם ציון הן לדסקטופ והן למובייל. הכלי ייתן לכם נקודות חשובות לשיפור.

הכלי GTMetrix – כלי חינמי גם כן. כל שעליכם לעשות הוא לשים את כתובת האתר שלכם, והוא ייתן לכם ציון עבור האתר שלכם. הגרסה החינמית לא מאפשרת בחירה באיזה איזור גאוגרפי מדובר.

 

טיפים פרקטיים לשיפור מהירות האתר

בחרו שרת איכותי – רוב העסקים בתחילת הדרך לא מודעים לחשיבות השרת בהם הם בחרו לאחסן את קבצי האתר. שרתים כמו BLUEHOST, GODADDY ושלל שרתים גדולים נפוצים, הם אמנם זולים ביותר, אך עם זאת, הם גורמים לזמן הטעינה של האתר לעלות. במידה ואתם מעוניינים באתר ישראלי, מומלץ לבחור בחברת אחסון בעלת שרתים מקומיים שנמצאים פיזית בישראל.

קלאודפלייר – קלאודפלייר הינו שירות CDN שמאפשר לכם לשפר את זמן טעינת האתר. בקצרה, השירות מאפשר לכם לטעון את קבצי האתר בצורה הרבה יותר מהירה ומאובטחת.

קוד נקי – כלל אצבע בקידום אתרים הוא שככל שהקוד יהיה נקי יותר כך מהירות האתר תעלה. הדבר אמור להיות סופר הגיוני בעינכם. הרי לטעון 100 שורות קודות לעומת לטעון מאות אלפי שורות קוד, יכול ליצור פער משמעותי. אם מדובר באתר בפיתוח של מתכנת, יהיה לנו יותר שליטה על כך.

במידה ומדובר באתר וורדפרס, נקפיד שהתבנית והפלאגינים שאנחנו בוחרים יהיו האיכותיים והנחוצים ביותר. לא נמלא את האתר שלנו בפלאגינים לא נחוצים. במידת הצורך, מומלץ לקחת את שירותיו של מתכנת חיצוני, על מנת שיעבור על אתר הוורדפרס שלכם ויבצע ניקוי של שורות קוד מיותרות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מה זה CTR
מה זה CTR?

בשיווק דיגיטלי אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה למונח CTR, שמשמעותו היא Click Through Rate, או בעברית שיעור הקלקות. שיווק דיגיטלי הוא

מסך
איפה לאחסן אתרים ושרתים?

אחסון של אתרים ושרתים הוא דבר הכרחי בכל מחשב, הוא בעצם תשתית בסיסית בשביל שיוכלו לגלוש באתר האינטרנט ולהשתמש בו